lellogge

Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Ultimata lyckan //

Av sofia kjellström - 4 november 2009 20:21

Lycka? vad är lycka igentligen? För mig just nu är det när jag hörde min hund skälla utanför dörren i ett lyckat försök att säga att hon vill in. Jag går mot dörren och ser hur vitt det är ute, min hunds rygg är täckt med vita snöflingor och droppar efter smält snö. Då får man en sådär härlig och mysig känsla som man bara upplever någon gång då och då. Jag önskar att man kunde få känna den lite oftare....


Finns det en plats där man kan känna ultimat lycka? En plats där man kunde va precis som man är och alla skulle ge blanka fan i hur du såg ut och är? Ett ställe, där man har all tid i världen till att vara sig själv! Om det skulle finnas, eller finns en sån plats som bara har en av dessa egenskaper som jag har beskrivit, så skulle jag mycket gärna vilja besöka den platsen. För just nu så känns det som vart jag än vänder mig, så hittar jag ingen väg ut. Vi kan ta som exempel när du har så ont och är så trött, att du varken kan stå upp, ligga ner eller sitta..vart tar man vägen för att lindra smärtan så mycket som möjligt? Det finns ingenstans!


Jag vet att jag har sagt mycket i mitt liv, speciellt de senaste sju åren som har blivit ett simpelt gnäll moment.

-Jaha, är det därför hon är ledsen/arg/förbannad över, igen! De går över, låt henne va!

Är det så det är, så ber jag om ursäkt. Jag har sagt så mycket men aldrig stått upp för det jag sagt. Nu är det allvar, och jag vet att det kommer att ske! Det är typ som fåraherden som lurade alla till att tro att det kom en varg så många gånger, så att tillslut när vargen väl kom så va det ingen som trodde på han, det var ingen som hörde hans rop på hjälp. Så, jag antar att jag får stå mitt kast, jag har inte kännt själv att det är ett *gnäll moment*. Men det va någonting en vän till mig sa för ett tag sen, och eftersom jag skulle kunna ge mitt liv till denne att vaka över, så tar jag åt mig av det som sägs. Jag vill inte att ni ska gå igenom vad jag har gjort, för det tar fruktansvärt hårt på en, men jag hoppas att ni en dag kan förstå.


Lycka är vad vi alla längtar efter men få, får riktigt det känna
Många av oss hissar fulla segel, där vi riktigt kan oss solbränna
Men lycka är inte materiella saker, kärleken är det viktigaste
För den rostar inte utan står sig och är den beständigaste  


Att få se ett barn le eller få äta sig mätt, detta är riktigt lycka
När man ibland får skriva eller uttala sig, tänk att få ordsmycka
Andras lycka kan vara det bästa som har hänt dig i dag
Ge och du får mycket mer tillbaka detta är en hjärtelag


Att få vakna en morgon när solen lyser in så där klart
Det är inte alls säkert att du vaknar, inte alls uppenbart
Att skåda upp mot himmelens höjd och få se fåglarna flyga
Är ett under som nog varje människa kan fullständigt intyga


Så låt din lycka få sprida glädje och skratt på din stig
Det har nog ingen betydelse om du är en vanlig eller blåblodig
Tänk vilken lycka det är att känna sig frisk som en nötkärna
Men vi bör gå den väg som vårt hjärta säger och vår ledstjärna



Tack, och förlåt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofia kjellström - 26 november 2009 12:57

Jag har bytt tillbaka till blogg.se! Fortsätt läsa där :D   http://pookiie.blogg.se   pusspå´t ...

Av sofia kjellström - 25 november 2009 09:54

Sitter i skolan och har håltimme -.- vill att de ska bli lunch för jag han inte äta frukort imorse xD Va och simmade igår med Eve, den va mys :) fast vi frös typ jätte mke när vi kom dit så vi gick dirr till bubbelpoolen :P Sen träffade vi Sofie så v...

Av sofia kjellström - 23 november 2009 17:59

Har haft matte prov idag -.- Jobbigt! Plus att jag va tvungen att vänta i stan från halv 11 till 5 för jag va tvungen att hämta ut bio biljetter tills på torsdag..men åkte till Emma på HUC och hade bild xD haha..sen gick vi och åt på kebab house och ...

Av sofia kjellström - 21 november 2009 17:16

Har precis varit ute och ridit :) Va rätt mörkt men de va mysigt. mynta blev jätte svett x) Hon är tjock!   Jag och Emma ska snart dra till kil fast ska duscha först och så. Skriver sen eller imorn :)   xxxxx ...

Av sofia kjellström - 20 november 2009 20:28

Ligger i soffan med Affe i knät och kollar på Ella den förtrollade ^^ :) Emma och dom sitter just nu och käkar middag på nöjes och jag antar att dom är spända inför konserten ;D Ska snart ta med mig Affe och gå ner till Shell :) Ska bara kolla klart ...

Presentation


KåJi ****

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards